W trakcie jazdy samochodem do domu silnik przegrzewa się bardziej, aniżeli kiedykolwiek przedtem? Widziałeś, że rury wydechowej wydostaje mleczny dym. Oznacza to uszkodzenie elementów silnika.
Co mogło się zepsuć? Prawdopodobnie wypaliła się uszczelka pod głowicą. Pomimo uszczelka zrobiona jest z kilku warstw kompozytów, aczkolwiek nie jest niezniszczalna, a stale wystawiona jest na duże ciśnienie i wysoka temperatura i to tylko przyspiesza proces niszczenia
uszczelki pod głowicą.
Kiedy wobec tego zauważysz powyższe symptomy to
wymiana uszczelki pod głowicą powinna zostać wykonana priorytetowo, by nie doszło do przegrzania silnika i kolejnych uszkodzeń.
Taką naprawę (wymianę uszczelki pod głowicą) przeprowadzamy w zakładzie Moto-Mar od 2008 roku , używając wyłącznie instrukcję techniczną producenta auta. Jednakże zanim zaczniemy rozkręcać silnik najpierw przeprowadzimy
badanie na obecność tlenku węgla w w płynie chłodzącym .
Przy wymienię uszczelki pod głowicą musisz liczyć się z dodatkowymi kosztami, gdyż dodatkowo wykonuje się: wymianę paska rozrządu, planowanie głowicy, wymianę uszczelki pokrywy zaworów, wymianę oleju oraz filtra . Nie czekaj, aż zepsuje się silnik, zadzwoń teraz i umów termin na diagnostykę silnika.